/ Papperskollage / Projekt på skolor /

Klass 2B Kilenskolan

Jag har undrat lite kring en kommentar som kom i slutet på lektionen då vi satt oss i ringen för en liten avslutande diskussion. En kille plötsligt utbrast,´Du är en jätte bra konstnär!!´ ´Jaaa det är du!´sa flera andra. Jag sa att det var väl trevligt att höra men att det var ju inte jag som hade varit konstnären idag utan dem själva. Jag funderade senare på varför de tyckte att det var jag som var en bra konstnär och det kanske är så att en bra konstnär väcker nya idéer och tankar hos andra. Att det är helt enkelt den skapande processen som händer innom oss själva i mötet med konstnären som avgör om vi tycker konstnären är ´bra´eller ´dålig´. Händer det ingenting innom oss, ja då tappar vi intresse. Betyder denna kommentar att jag har hjälpt till att väcka barnens egna skapande processer så blir jag såklart otroligt glad! De väcker onekligen min - den saken är klar!

Här kommer en blidserie från klass 2B
Lärarna kollar igenom koruskissarna efter lektionen och arrangerar bilderna till en snygg helhet för upphängning i klassens kapprum.







Och klass 2B har skapat en Konsttoalett komplett med dubbelhuvade skyddsfigurer och ett antal liggande tuataras ( Nya Zeeländs egen ödla som är släckt med dinausarier!)