Det börjar bli färdigt på toaletterna på Västerskolan!

Eleverna har arbetat riktigt bra för att de skulle hinna bli klart med sina Konsttoaletter! Att arbeta som vi har gjort på Västerskolan- alla målar sin del direkt på väggen- kräver stort fokus och tålamod av alla. Eftersom det är många som ska samsas om en liten yta och tillsammans ska det bli en helhet, ett verk, så är det en förutsättning att varje elev levererar en del, sin egen unika bidrag, till det stora verket.

För att vi skulle lyckas med detta fanns det vissa ramar som gruppen har fått förhålla sig till;
1) Alla kommer genemsamt fram till ett tema för sin Konsttoalett och verje elev sedan tolkar temat på sitt eget sätt
2) Alla i gruppen får använda en begränsad färgskala så att vi lättare kan skapa ett sammanhängande verk av alla de enskillda delar
3) Varje bidrag får en särklild utvald plats i rummet utifrån en helhetstanke- storlek och placering kan förstås inte vara samma för alla men betydelsen av varje bidrag för helheten var detsamma - det vill säga att alla delar är lika vilktiga och har samma värde.

Det blev en del bra frågor över dessa ramar som kunde i första anblick ses som begränsningar. Men efter lite diskussioner tror jag ändå att eleverna var med om att man kunde lika gärna se dessa ramar som utmaningar och ett sätt att testa något nytt och upptäcka nya möjligheter just PÅ GRUND AV  dessa begränsningar.

Klass 7E och 7D kanske har fått den svåraste uppgiften. Att dela på en större toalett. Men vi är på god väg att lösa detta jätte pusselet. Eller vad säger ni? Kolla själva hur det ser ut hittills. De silvriga molnen fungerar som länk mellan alla bilderna.








Klass 7A har kommit rätt långt också. Jag har tillagt olika bakgrund på toaletterna för att skapa en känsla av helhet. Här har band i olika nyanser av turkos fått vara basen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0