/ Papperskollage / Projekt på skolor /

Klass 2A Kilenskolan





Jag har varit i Töreboda igen på Konsttoalettturné! Denna gången var det alla elever i årskurs 2 som fick arbeta med mig under två lektioner. Tre klasser har nu fått var sitt konsttoalett!

Ett stort tack till alla lärare i Töreboda som under hela min turné har varit så hjälpsamma, positiva och engagerade genom hela denna intensiva skapande process! Jag hade inte klarat detta utan er!

Här kommer bilder från lektionerna hos klass 2A.









Jag förklarar hur koruformen ska nu sättas ihop och skapa ett mönster på det avlånga bruna pappret. Sedan lägger man till röd tusch nästa dag och mönstret föändras igen. Jag blir lika glad varje gång när jag ser hur barnen tar en uppgift och utvecklar den till något personligt och unikt. Här finns det verkligen ingen rätt eller fel!
Alla huvuden sätts tillsammans på den rätta kroppen och plötsligt ligger det en hel rad med skyddande figurer på klassrumsgolvet!


Klass 2A har skapat en konstnärlig utsmyckning till sin toalett! Fint va??